23 Mayıs 2018

sütlaç


 sütlaç



Sütlaç hepinize hayırlı akşamlar hayırlı iftarlar akşam iftar için Sütlaç yaptım yaklaşık 5 litre sütten kapaklarında kapatıp buzdolabına koyacağım sahurda ve iftarda tatlı olarak sütlaç var Çünkü çok hafif ben çok fazla şeker katmıyorum üzerine tarçın veya böğürtlen ile Servis yapıyorum isteyen sadece yiyebilir sütlacı mı göz kararı yaptım yaklaşık
🌹2 su bardağı pirinç kullandım
🌹4 litre süt
🌹2 su bardağı toz şeker
🌹2 tane vanilya şekeri
🌹4 su bardak su
🌹2 yemek kaşık nişasta
🌹Yarım su bardak süt.

Hazırlanışı

 İlk önce pirinci  bir kez yıkıyoruz yeterli nişastası tamamen gitmesin .
4 su bardağı suyu tencereye ilave edip karıştırarak pirinci  yumuşamasını sağlıyoruz yumuşayınca üzerine sütü ilave edip sürekli karıştırıyoruz iyicene yumuşamış olan pirincin üzerine toz şekeri ilave ediyoruz ve yarım bardak sütün içerisine nişastayı katıp karıştırın tencereye döküyoruz iki tane vanilya şekeri de ilave edip sürekli karıştırıyoruz Bu işlem uzun bir süre sürüyor karıştırmayı bırakmayın  pirinçler yumuşacık elinize bir tane alıp izin kolayca ezilsin .
 Sonra kaselerin içerisine bir kepçe kaselerin içersine  soğuduktan sonra kapaklarını kapatıp buzdolabına sıralayın biz seviyoruz Ramazan ayında Çok iyi oluyor hafif bir tatlı isterseniz şeker oranını çoğaltabilirsiniz ama ben şekeri az tuttum Çünkü küçük bebeğim de var Onu da yemesini istedim hepinize hayırlı akşamlar hayırlı iftarlar


Hiç yorum yok: