19 Mart 2017

Pankek



Pankek 



Malzemeler
2 adet yumurta
250 ml süt
200 gram  un
iki tane vanilya şekeri
Bir Fiske tuz
4 yemek kaşığı toz şeker
1 tane kabartma tozu
3 yemek kaşığı ayçiçek yağı (( ben gözüme az geldiği için tarifi iki katına çıkarttım yani dört yumurta ve diğer malzemeleri de aynı şekilde iki katını kullanıp yaptım çift tarifi yaparsanız Misafiriniz geldiğinizde bence daha iyi olacaktır Ama çok çok  pankek  çıktı Bunu söyleyebilirim

Hazılanışı  ilk önce yumurtamızı ayçiçek yağı ile iyicene bir çırpıyoruz Ben yaklaşık üç dört dakika çıktım iyicene köpürüyor sonra Sütümüzü içerisine katıp devam çırpıyoruz sonra vanilya şekerimizi unumuzu ve kabartma tozu muzu bir Fiske tuzumuzu da katıp devam çırpalım gözenek gözenek bir hamur elde ediyoruz hamurumuz kek hamurundan daha sıvı kıvamda teflon tavanın içerisine sos kepçesi ile bir kepçe tavanın içerisine 4 kepçe döküp üzeri gözenek gözenek olunca diğer tarafını çevirip diğer tarafında pişiriyoruz ocağımız orta ateşte olsun hemen yanmasın Ben ilk sevdiklerimin kamerayla çekmiştim ama diğerleri sonra tabakta gördüğünüz gibi gerçekten çok güzel oldu pofuduk pofuduk sünger gibi bir kek Ben üzerine çikolata sürdün muz dilimleyip Servis yaptım

Hiç yorum yok: