1 Mayıs 2011

BELiS TATLISi Tarifi nefis bir tarif


Ben bu tatliyi isyerindeki arkadaslarim icin yaptim .
malzemeler
  • 5 adet yumurta
  • 1 paket baklavalik yufga 25 tane kadar
  • 1 su bardak irmik
  • 1 su bardak aycicek yagi
  • 2 tane kabartma tozu
  • 2 tane vanilya sekeri
  • 1 su bardak seker
  • 400 gram ciy kirema
sebeti

  • 3 su bardak seker
  • 3 su bardak su
Yapilisi
  • Serbetinizi önceden hazirlayin .
  • Ilikken tatlinin üzerine dökün.
  • Yumurtalari derin bir kabin icersinde cirpin.
  • Diyer irmik ,yag ,kabartma tozu ,venilya sekerini ,ciy kiremayi ,ve toz sekeri de yumurtanin üzerine ekleyip iyice mikserle cirpin .
  • Derin bir tepsiye yufkalari sirayla tepsiye koyarken aralarina cirpmis oldugunuz sostan kasikla esit sekilde  fircayla her tarafina ve tüm katlarin arasina teker ,teker tepsiye siralayarak sür.
  • (Sosu alirken iyice karistirarak ilinki irmik her araya esit gelsin  )
  • Kalan sosu üzerine dük ve firina 175 dereceye pisirin
  • Serbetini tatlinin üzerine ilik ken dökün yavas ,yavas cektikce dökmeye devam edin tüm serbeti dökün.
  • En son dilimleyin üzerine istedigiz sekilde servis yapin ben hindistan cevizi ile servis yaptim.
  • .Bu tarif cok hafif ama okadarda lezletli
  • Hem cok kolay yapiliyor hemde nefis

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Offfff ben bu tatlıyı hemen denemeliyim oğluma baklava yufkasını şidi sipariş ediyorum bile:)
Gülcanım ellerine sağlık canım harika bir lezzet olduğu duruşundan belli kekli baklavanın benzer bir hali sanırım:)
ayyyy sabırsızlandımmı ne??:)
sevgiler canım afiyetle

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Bende bu tatlıyı yapıyorum ama terifte farklılıklar var ben yufkayı 6 adet kulanıyorum ama yapmayanlara tavsiyem en yakın zamanda denesinler çok değişik ve harika bir tatlı ellerinize sağlık sevgilerimle hayırlı pazarlar canım

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim ben bu tatliyi firin tepsisinde hazirlayip pisirdim .
Diyer tariflerimde biraz daha kücük tepsi kullana bilirsiniz daha kabarik görünecektir .Hem kolay hemde gercektem cok lezletli bir tatli bizim buralarda hanimlarin davetiyelerinde en cok hazirladiklari bir tatli adi gibi güzel bir tatli bence denemeye gercekten deyer bir tatli .Tüm arkadaslarima simdiden huzur dolu bir hafta diliyorum sevgiler .

Dely dedi ki...

Se ve un postre muy estupendo seguro que está buenísimo. La presencia es muy bonita.
Un besín.

umutluhayat dedi ki...

şahane olmuş gülcancım.ellerine sağlık

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülcan harika bir tatlı deneyeceğim,sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Gülcanım bademli browni patatesli poğaçan vs. bir çok tarifini yaptımn ve fotoladım ama daha yayınlayamadım şimdide bu ne fis tatlı mutlaka deniyeceğim canım ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Aslicim gercekten serbetli tatliyi sevmiyorum diyenler bile bu tatliyi deneyince tarifi hemen aliyorlar .
Ben baklavalik yufga kullaniyorum 1 paket cok ince ve tam bir firin tesisi böyüklügünde .
Her kata esit sekilde sürünce teker ,teker sirayla kalanini üzerine dökün .serbetide tatlisida ilikken dökün ,Yaklasik 2 saat sonra dilimleyip servis yapin.bu arada yumusacik fuf ,fuf bir tatli Icersindeki irmigin tam yumusamasi icin .
Sevgiler canim öptüm.

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis bir tatlı olmuş ellerine sağlık canım.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
belişi ben tuzlu bir çörek sanıyordum demek tatlısı da varmışş:)

Aycan dedi ki...

Canım bu ne güzel bir tatlı olmuş böyle.Hafta sonu kesin deniyeceğim.


Çok öpüyorum seni.

efeninannesi dedi ki...

oyyyy oy ne nefis bi tatlı bu ellerinize sağlık

balböcükleri dedi ki...

bu tatlıyı bir çok kez yaptın koydun bloga bu kadar çok yapılıyorsa evde favoridir zaten.denemek şart oldu.teşekkürler

durutarifler dedi ki...

Nefis görünüyor gerçekten. Ellerine sağlık. İyi haftalar.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Beni ye diyor.
Sevgiyle kal.

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar sevgili gülcan, bu tatlıyı arnavut baklavası olarak biliyorum adı değişik geldi çok güzel olduğuna kuşklu yok. eline sağlık. bugün bir dilek tuttttt. çünkü hıdrellez. bana da uğrarsan çok sevinirim..esenkal.